loading...
پرسپولیسیا
رضا زراعت بازدید : 3 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

نگاهي به ديدارهاي ذوب‌آهن مقابل پرسپوليس


تيمهاي ذوب آهن و پرسپوليس، درحالي فردا در ورزشگاه آزادي به مصاف يکديگر مي روند که آخرين پيروزي ذوب آهن برابر پرسپوليس، به مصاف اين تيم مقابل پرسپوليس در فصل هشتم باز مي‌گردد.


   تيم هاي رده هاي سيزهم و شانزدهم جدول رده بندي رقابت هاي فصل جاري ليگ برتر، در 11 فصل گذشته ليگ، 22 بار با يکديگر روبه رو شده اند که پرسپوليس موفق به شکست ذوب آهن در 8 مسابقه شده است.


ذوب آهن نيز در 7 ديدار به برتري رسيده و دو تيم در 7 بازي به نتيجه تساوي رضايت داده اند.


دروازه دو تيم در اين بازي ها 61 بار فرو ريخته که سهم پرسپوليس از اين گل ها، 32 گل و سهم ذوب آهن نيز 29 گل بوده است.


پرگل ترين مصاف دو تيم سه مسابقه اي است که در فصول دوم، چهارم و ششم ليگ برتر، با نتيجه 3 بر 2 به اتمام رسيده است.


 به گزارش مهر، ذوب آهن دو بار و پرسپوليس نيز يک بار موفق به شکست دادن حريف با نتيجه سه بر دو شده اند و تساوي 1-1 با 4 تکرار، پرتکرارترين نتيجه هماوردي هاي پرسپوليس و ذوب آهن بوده است.


دو تيم در تعداد پيروزي هاي متوالي برابر هستند و هرکدام سه برد متوالي در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.


سبزپوشان اصفهاني در دو بازي رفت و برگشت فصل دوم و بازي رفت فصل سوم، پرسپوليس را با نتايج 1-0، 3-2 و 1-0 شکست داده اند ضمن آنکه پرسپوليس بازي هاي رفت و برگشت فصل ششم و بازي رفت فصل هفتم مقابل ذوب آهن را با نتايج 3-2، 3-1 و 2-1 به سود خود پايان داده است.


*بازيکناني که هم در ذوب‌آهن بوده‌اند هم در پرسپوليس


از بازيکناني که سابقه حضور در هر دو تيم را دارند مي توان فراز فاطمي، محمد منصوري، ابراهيم تقي پور، عليرضا نورمحمدي، عارف محمدوند، مهدي رجب زاده، هوار ملا محمد، رحمان رضايي، سپهر حيدري، حسين ماهيني، شهاب گردان و محمد قاضي را نام برد.


ماهيني، قاضي و گردان پس از پايان رقابت هاي فصل گذشته ليگ برتر با جدايي از ذوب آهن به پرسپوليس تهران پيوستند.


*نخستين مصاف ذوب‌آهن و پرسپوليس در آزادي


اولين ديدار رودر روي پرسپوليس و ذوب آهن در ليگ برتر، پنجم بهمن ماه 1380 در هفته دهم رقابت ها و در تهران برگزار شد.


گل زودهنگام حامد کاويان پور در دقيقه 3 بازي، پرسپوليس را پيش انداخت و ابراهيم تقي پور از ذوب آهن در دقيقه 41 نام خود را به عنوان اولين زننده گل به خودي، در تاريخ مصاف هاي دو تيم ثبت کرد. نوبري در دقيقه 88 گل سوم پرسپوليس را وارد دروازه ذوب آهن کرد تا اولين مصاف شاگردان علي پروين و بهرام عاطف 3 بر صفر به سود قرمزپوشان خاتمه يابد.


بازي برگشت دو تيم در هفته بيست و سوم در اصفهان 1-1 مساوي شد. در اين بازي که 24 ارديبهشت 81 به انجام رسيد، انتظاري از پرسپوليس و حميد عزيززاده از ذوب آهن در دقايق 12 و 31 گلزني کردند. پرسپوليس در پايان اين فصل اولين قهرمان ليگ برتر لقب گرفت و ذوب آهن نيز ششم شد.


*اولين پيروزي ذوب‌آهن مقابل پرسپوليس


اولين پيروزي ذوب آهن و اولين برد خارج از خانه اين تيم در ديدار مقابل پرسپوليس، 14 آبان 81 در ورزشگاه آزادي تهران رقم خورد. شاگردان ساموئل داربينيان با گل سه امتيازي امير وزيري در دقيقه 90 اولين و آخرين برد خارج از خانه ذوب آهن مقابل پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر را رقم زدند. بازي برگشت نيز با برتري 3 بر 2 اصفهاني ها همراه بود تا ذوب آهن در دومين فصل از رقابت هاي ليگ برتر پيروز مطلق نبرهاي رودر رو باشد.


*سومين دوره ليگ برتر


ذوب آهن در هفته دوازدهم سومين دوره ليگ برتر، 16 آذر 82 در اصفهان ميزبان پرسپوليس بود. ذوب آهن که در آن زمان صدرنشين جدول ليگ برتر بود، توانست با گل دقيقه 29 ابراهيم تقي پور به برتري برسد و سومين برد متوالي خود در ليگ برتر در مقابل پرسپوليس را رقم بزند.


ذوب آهن 6 ارديبهشت 83 در چارچوب هفته بيست و پنجم در ورزشگاه آزادي به مصاف پرسپوليس رفت و اين بازي را با نتيجه 2 بر يک به اين تيم واگذار کرد.


گل هاي پرسپوليس را در اين ديدار، خان محمدي و انتظاري در دقايق 45 و 62 به ثمر رساندند و تک گل ذوب آهن را نيز مهدي رجب زاده در دقيقه 16 وارد دروازه پرسپوليس کرد.


*هفتمين نبرد دو تيم در ليگ چهارم


دو تيم در دهم دي ماه 83 در تهران و در هفته پانزدهم و پاياني نيم فصل اول ليگ چهارم، برگزار کننده هفتمين نبرد خود در ليگ برتر بودند.


پرسپوليس با گل انتظاري که در دقيقه 90 بازي به ثمر رساند به سومين پيروزي خود در برابر ذوب آهن دست يافت.


ذوب آهن 30 خرداد 84 در هفته پاياني و در خانه اين نتيجه را جبران کرد و با حساب 3 بر 2 به برتري رسيد. در دقيقه 37 ذوب آهن با گل مهدي رجب زاده پيش افتاد و انتظاري با گل دقيقه 78 خود بازي را به تساوي کشاند.


 داسيلوا در دقيقه 89 بار ديگر ذوب آهن را پيش انداخت اما دو دقيقه بعد جواد کاظميان بازي را 2-2 کرد و در نهايت سپهر حيدري در دقايق تلف شده حکم پيروزي ذوب آهن را امضا کرد، اين تيم در پايان فصل چهارم ليگ برتر پس از فولاد خوزستان نايب قهرمان شد و پرسپوليس در جايگاه چهارم ايستاد.


*دومين تساوي ذوب‌آهن و پرسپوليس در ليگ پنجم


دومين نتيجه تساوي در تاريخ مصاف هاي دو تيم، 24 مهر ماه 84 و در هفته هفتم پنجمين دوره ليگ برتر با تساوي 1-1 در تهران رقم خورد. علي عليزاده از پرسپوليس در دقيقه 5 و مهدي رجب زاده از ذوب آهن در دقيقه 56 گل هاي اين ديدار را به ثمر رساندند. ذوب آهن در بازي برگشت و در اصفهان توانست به بهترين پيروزي خود در برابر قرمزپوشان پايتخت دست يابد و با گل دقيقه 32 اسماعيل فرهادي و دو گل مهدي رجب زاده در دقايق 26 و 37 پرسپوليس را با شکست 3 بر صفر بدرقه کند.


*ناکامي محض ذوب‌آهن مقابل پرسپوليس در ليگ ششم


ذوب آهن در فصل ششم مقابل پرسپوليس ناکام بود و در مصاف هاي خود با اين تيم در هفته پانزدهم و سي ام رقابت ها، متحمل شکست شد.


آن ها در بازي دور رفت در اصفهان، در نيمه اول با گل هاي دقايق 26، 36 و 40 مهرزاد معدنچي، نيکبخت واحدي و حسين بادامکي 3 بر صفر عقب افتادند و در ادامه در دقيقه 43 توسط رجب زاده يکي از گل هاي خورده را جبران کردند.


رجب زاده در دقيقه 83 نيز براي ذوب آهن گلزني کرد اما اين تيم در نهايت با نتيجه 3-2 مغلوب شاگردان مصطفي دنيزلي شد.


اين بازي که 11 دي 85 برگزار شد، عليرضا نيکبخت در دقيقه 82 از زمين مسابقه اخراج شد، پرسپوليس در بازي برگشت در تهران با گل دقيقه 5 معدنچي پيش افتاد و علي طهماسبي با گل دقيقه 76 خود بازي را به تساوي کشاند.


 گل هاي زياد شابو و ابوالفضل حاجي زاده در دقايق 85 و 92 موجب برتري 3 بر يک پرسپوليس شد و دو تيم با به رد و بدل کردن 9 گل در طول دو بازي رفت و برگشت اين فصل، پرگل ترين نتايج مصاف هاي رودر رو را رقم زدند.


*مسلمان به پرسپوليس گل زد و جوانترين گلزن تاريخ شد


پرسپوليس 13 مهر 86 با افشين قطبي سرمربي جديد خود، در هفته هشتم از هفتمين فصل ليگ برتر، در ورزشگاه آزادي ميزبان ذوب آهن اصفهان بود.


محسن مسلمان با گلزني براي ذوب آهن در دقيقه 16 اين بازي، عنوان جوان ترين گلزن تاريخ ليگ برتر فوتبال را بدست آورد.


ذوب آهن نتوانست اين برتري را تا پايان حفظ کند و پرسپوليس با دو گل دقايق 22 و 59 توسط سپهر حيدري و کريم باقري به پبروزي رسيد.


شاگردان بيژن ذوالفقار نسب در بازي برگشت در اصفهان موفق به جبران نتيجه دور رفت شدند و با گل هاي دقايق 78 و 80 خلعتبري و صالحي نژاد پرسپوليس را با شکست بدرقه کردند.


پرسپوليس در پايان اين فصل براي دومين بار به مقام قهرماني ليگ برتر رسيد، ذوب آهن نيز ششم شد.


*ابراهيم‌زاده قهرمان را در آزادي متوقف کرد


ذوب آهن فصل هشتم را با سرمربيگري منصور ابراهيم زاده آغاز کرد و آن ها سوم شهريور ماه 87 در تهران و در هفته چهارم رقابت ها، با پرسپوليس قهرمان دوره گذشته ليگ برتر روبه رو شدند.


در دقيقه 16 محمدرضا خلعتبري دروازه پرسپوليس را گشود و در ادامه پرسپوليس با گل هاي دقايق 29 و 37 ابراهيم توره و کريم باقري پيش افتاد.


خلعتبري بار ديگر در دقيقه 77 براي سبزپوشان گلزني کرد تا ابراهيم زاده موفق به توقف تيم قهرمان در ورزشگاه آزادي شود.


ذوب آهن 14 دي همان سال در هفته بيست و يکم و در بازي برگشت، موفق به شکست پرسپوليس با نتيجه 3 بر 1 شد.


محمدرضا خلعتبري در اين بازي نيز دو گل در دقايق 30 و 46 براي ذوب آهن به ثمر رساند و يک دقيقه پس از گل دوم خود از زمين مسابقه اخراج شد.


گل سوم اين تيم را محمد صلصالي در دقيقه 64 وارد دروازه پرسپوليس کرد و تک گل قرمزپوشان را نيز ابراهيم توره در دقيقه 66 به ثمر رساند. ذوب آهن با اخراج اسماعيل فرهادي در دقيه 84 نه نفره شد اما موفق شد برتري خود مقابل پرسپوليس را تا پايان حفظ کند.


ذوب آهن که تا هفته پاياني رقابت ها يکي از مدعيان قهرماني مسابقات بود، با شکست 4-1 مقابل فولاد خوزستان در هفته سي ام، هم امتياز با استقلال تهران و به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به اين تيم، از رسيدن به عنوان قهرماني باز ماند و نايب قهرمان شد. پرسپوليس نيز با سرمربيگري نلو وينگادا در رده پنجم جدول رده بندي قرار گرفت.


*دو تساوي؛ سهم پرسپوليس و ذوب‌آهن در فصل نهم


دو تيم در فصل نهم ليگ برتر، در بازي هاي رودر رو نتايج مشابهي کسب کردند و با دو تساوي 1 بر 1 در هفته هاي پنجم و بيست و دوم رقابت ها، امتيازات را تقسيم کردند.


شاگردان زلاتکو کرانچار 16 شهريور 88 در اصفهان با گل دقيقه 53 کريم باقري پيش افتادند اما سيد محمد حسيني در دقيقه 58 بازي را به تساوي کشاند.


اين نتيجه نوزدهم دي ماه همان سال در بازي برگشت در تهران نيز تکرار شدبا اين تفاوت که اين بار علي دايي سرمربيگري پرسپوليس را بر عهده داشت.


محسن خليلي در دقيقه 53 و کيوان امرايي در دقيقه 86 گلزنان پرسپوليس و ذوب آهن در اين مسابقه بودند.


ذوب آهن در پايان اين فصل براي دومين سال پياپي به عنوان نايب قهرماني رقابت ها دست يافت و پرسپوليس نيز چهارم شد.


*ناکامي ذوب‌آهن در فصل دهم


ذوب آهن در فصل دهم ليگ برتر براي اولين بار در تاريخ رويارويي هاي خود با پرسپوليس، نتوانست گلي وارد دروازه اين تيم کند و دو بازي رفت و برگشت را با نتايج 2 بر صفر و 3 بر صفر واگذار کرد.


پرسپوليس سوم آبان 89 و در هفته دوازدهم در تهران با گل هاي دقايق 16 و 84 هادي نوروزي و محمد نوري به برتري رسيد ضمن اينکه بازي پربرخورد دو تيم 5 کارت زرد و يک کارت قرمز درپي داشت و محمدعلي احمدي از ذوب آهن با کارت قرمز سعيد مظفري زاده در دقيقه 63 از زمين اخراج شد.


دو تيم 21 فروردين 90 در چارچوب هفته بيست و نهم در اصفهان به مصاف يکديگر رفتند و ذوب آهن اين بازي خانگي را با نتيجه ضعيف 3 بر صفر واگذار کرد.


اميرحسين فشنگچي، وحيد هاشميان و محمد نوري در اين مسابقه براي پرسپوليس گلزني کردند.


*دو تساوي؛ سهم دو تيم از بازي‌هاي اخير


ذوب آهن و پرسپوليس در فصل گذشته ليگ برتر و در تقابل با يکديگر در هفته هاي ششم و بيست و سوم به دو نتيجه تساوي رسيدند. 17 شهريور 90 پرسپوليس با حميد استيلي در اصفهان موفق شد در دقايق تلف شده سبزپوشان را با حساب 2 بر 2 متوقف کند و ذوب آهن نيز در بازي برگشت نهم بهمن ماه 90 در تهران در مقابل تيم مصطفي دنيزلي به تساوي بدون گل رسيد.


گل هاي ذوب آهن در بازي رفت را اسماعيل فرهادي و ماچادو به ثمر رساندند و دو گل پرسپوليس توسط علي کريمي و عليرضا نورمحمدي وارد دروازه ذوب آهن شد.


*تغييرات ذوب‌آهن و پرسپوليس در فصل جديد


پيش از آغاز رقابت هاي فصل جاري ليگ برتر رسول کربکندي جايگزين منصور ابراهيم زاده در تيم ذوب آهن شد و پرسپوليس نيز با قطع همکاري با مصطفي دنيزلي، مانوئل ژوزه پرتغالي را بر مسند سرمربيگري اين تيم نشاند.


سيزدهم مهر ماه بود که رسول کربکندي از سرمربيگري ذوب آهن کنار گذاشته شد و پس از کسب 3 پيروزي، 1 تساوي و 7 شکست با اين تيم، جاي خود را به فرهاد کاظمي مربي سال هاي گذشته ديگر تيم اصفهاني، يعني سپاهان داد.


ذوب آهن با هدايت فرهاد کاظمي در خانه با يک گل مغلوب آلومينيوم هرمزگان شد، در تهران با تيم پيکان اين شهر به تساوي 2-2 دست يافت و در خانه مقابل راه آهن شهرري با تساوي بدون گل متوقف شد.


تيم فوتبال پرسپوليس با 4 برد، 5 تساوي و 5 شکست از 14 مسابقه خود در ليگ برتر دوازدهم هم اکنون با 17 امتياز در مکان سيزدهم جدول رده بندي مسابقات قرار دارد.


در کارنامه ذوب آهن نيز 3 پيروزي، 3 تساوي و 8 شکست به چشم مي خورد و اين تيم با 12 امتياز در جدول شانزدهم است.


پرسپوليس در آخرين بازي خود در هفته چهاردهم موفق به شکست 6 بر صفر پيکان در تهران شد و ذوب آهن نيز در خانه در برابر راه آهن به تساوي بدون گل رسيد. هم اکنون کريم انصاريفرد با 4 و اسماعيل فرهادي با 3 گل برترين گلزنان دو تيم تا قبل از مصاف روز دوشنبه هستند.


ذوب آهن بدون مصدوم و محروم و با ترکيبي کامل به تهران مي رود و اين درحالي است که پرسپوليس علي کريمي و محمد قاضي را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت.


تيم هاي پرسپوليس تهران و ذوب آهن اصفهان در چارچوب آخرين مسابقه هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي کشور، از ساعت 17:30 فردا دوشنبه 29 آبان در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف يکديگر مي روند.


قضاوت اين ديدار بر عهده محسن ترکي خواهد بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره وبلاگ چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 209
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 256
  • بازدید کلی : 7,868
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ